WOO-verzoeken
Uitbesteden afhandelen van WOO-verzoeken
Het afhandelen van Woo-verzoeken kan een tijdrovende en complexe taak zijn. Wij begrijpen hoe cruciaal het is om snel en accuraat te reageren op Woo-verzoeken. Door deze taak uit te besteden aan onze ervaren professionals, kunt u zich concentreren op uw kernactiviteiten, terwijl wij zorgen voor een vlekkeloze afhandeling van alle verzoeken.
Lodewijck Groep biedt volledige ontzorging bij het afhandelen van Woo-verzoeken. Wij kunnen binnengekomen Woo-verzoeken van A-Z op afstand in behandeling nemen. In de afhandeling worden de communicatiestijlen en beleidsregels van uw gemeente gehanteerd.
Ons team van ervaren juristen neemt van binnenkomst van het verzoek tot aan de publicatie van het verzoek, het werk uit handen en zorgt ervoor dat alles binnen de wettelijke gestelde termijn wordt afgehandeld. Uiteraard gaat dit in samenwerking met de betrokken ambtenaren en eventueel derde belanghebbende.
Doordat Lodewijck Groep gebruik maakt van anonimiseringssoftware van INDICA zijn de werkzaamheden zoveel mogelijk geautomatiseerd en gestandaardiseerd. Hierdoor wordt bespaard op tijd en kosten zonder in te boeten op kwaliteit en de Woo-verzoeken worden binnen de gestelde termijn afgehandeld.
Aanpak en projectorganisatie
Het uitbesteden van Woo-verzoeken blijft maatwerk, daarom kijken we graag samen naar de behoefte om alvorens een projectorganisatie samen te stellen uit onze pool van voorgeselecteerde, beschikbare juristen.
Bij onze dienstverlening stellen wij een vast aanspreekpunt voor u beschikbaar, zodat u altijd verzekerd bent van persoonlijke en efficiënte service. U kunt bij deze persoon terecht voor alle vragen en communicatie rondom een verzoek. Tevens fungeert deze persoon ook als aanjager van documenten om zo de gestelde termijnen te bewaken.
Het behandelproces is ingedeeld in 8 stappen met verschillende ingebouwde kwaliteitscontroles. De status van de door u uitbestede verzoeken zijn overzichtelijk gemaakt in onze Cloud omgeving. Hierdoor kunt u te allen tijde zien hoe de behandeling van een verzoek verloopt.
- 1. Registratie en ontvangstbevestiging
- 2. Intake verzoeker
- 3. Informatievergaring en zoekaanvraag
- 4. Document controle en communicatie verzoeker
- 5. Inhoudelijke beoordeling
- 6. Kwaliteitscontrole en conceptbesluit
- 7. Goedkeuring gemeente
- 8. Afsluiting en communicatie verzoeker
Software
Bij de afhandeling van WOO-verzoeken is het cruciaal om de privacy van individuen te waarborgen. Voor het anonimiseren van informatie maken we gebruik van de software van INDICA. Met deze software zijn we in staat alle documenten zoveel mogelijk automatisch te ontdubbelen en anonimiseren, inclusief uitzonderingsgrond en inventarisatielijst van ontdubbelde documenten. Tevens kan deze software gebruikt worden voor het vinden van informatie binnen elk gewest (zaak)systeem of databox, zelfs als de data ongestructureerd is. Na automatisch anonimiseren volgt altijd een menselijke controle om een kwalitatieve en volledige behandeling te waarborgen.
Maatwerk en flexibiliteit
- Het uitbesteden van Woo-verzoeken blijft maatwerk, daarom kijken we graag samen naar de behoefte om alvorens een projectorganisatie samen te stellen van voorgeselecteerde juristen.
- Elke gemeente heeft eigen communicatiestijlen en beleidsregels. We zijn ons ervan bewust dat we het visitekaartje zijn van uw gemeente en gaan daarover met u in gesprek.
- Bij een veranderende behoefte, bijvoorbeeld bij piekbelasting of een omvangrijk verzoek, is het mogelijk om binnen twee weken flexibel op te schalen.
- Door wekelijkse/maandelijkse rapportagemomenten worden resultaten en ‘best practices’ besproken om het proces continue te blijven verbeteren waar nodig.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Lodewijck Groep is de partner in het ontzorgen van uw gemeente op het gebied van de Woo tijdens piekbelasting of structurele inzet. Door gebruik te maken van onze dienstverlening kan uw gemeente uw eigen juristen inzetten voor de complexe en/of gevoelige Woo-verzoeken en bent u verzekerd van:
- Volledige ontzorging van A-Z bij alle Woo-verzoeken.
- Tijdige, kwalitatieve afhandeling van Woo-verzoeken.
- Communicatie en werkwijze tijdens de behandeling zoals u gewend bent van uw eigen juristen.
- Eenvoudig op- en afschalen bij een veranderende behoefte.
Lodewijck Groep beschikt over een pool van ervaren Woo-juristen. Daarnaast kunnen we gebruik maken van verschillende samenwerkingspartners waardoor we in staat zijn snel en eenvoudig op- en af te schalen bij een veranderende behoefte.
Tevens kan Lodewijck Groep een bijdrage leveren aan de uniformiteit in de behandeling van verzoeken. Daarom stelt Lodewijck Groep het onboardingsprogramma voor Woo-juristen inclusief handboek beschikbaar voor uw gemeente.
Lodewijck Groep organiseert regelmatig lunchlezingen en jurisprudentie rondom de Woo en stellen deze informatie ook beschikbaar voor de medewerkers van uw gemeente.
Onze vakspecialisten zorgen ervoor dat uw projecten, procedures en onderzoeken van het begin tot het einde zorgvuldig worden begeleid.